Ferge og Fergesamband

Da er kapasiteten på Nesnaøyene nede i 25 pbe + at Ramtind må kansellere siste tur og første tur pga hviletidsbestemmelser..
 
Da er kapasiteten på Nesnaøyene nede i 25 pbe + at Ramtind må kansellere siste tur og første tur pga hviletidsbestemmelser..
I forhold til Tomma er jo ikkje det så ille :D .
Spørsmålet no er jo om det er noko reserve igjen i det hele tatt, både til TTS og Boreal i området.
 
Noken som veit kvifor Eira og Eresfjord bytter på å gå Sølsnes-Åfarnes frå tid til annen? Noko med mannskap å gjøre, eller fordi den som ikkje er i rute er bemannet reserve og derfor byttes det slik at begge får driftstid?
 
er snakk om at MF Virak og Røsund skal inn på Levang- Nesna- Nesnaøyene fra i sommer av....
Kan vi da håpe på at MF Trondenes får ett comeback på Bognes - Skarberget (gikk jo der sommeren 03-04 som Tau/Odda) og MF Lyngen som tilleggsferge Jektvik - Kilboghamn?
 
Bognes- Skarberget og Drag- Kjøpsvik overtas som kjent av Fjord1 fra 1. 12. 2022.. Da kommer også Sulafjord ex Boknafjord inn, Trondenes og Lyngen er et ørlite håp vi får på Nesnasambandene, hadde vært kjekt med ferge med baugport der, Jektvik- Kilboghamn skal i år utføres av MF Skutvik som suppleringsferge, dette er også siste året hun skal være i rute, trist at alle ferjer med ten type hekkport og baugport snart er borte :(
 
Last edited:
Vannes har igår og idag ligget stille. Reserve finnes ikkje, dermed er Tjøtta-Forvik for tiden kun betjent med Tjøtta i lokalruten.
 
å Nesnaøyene er igjen uten ferge, MF Ramtind har mannskapsmangel, så inntil videre er øyene uten ferge, Ramtind drar tilbake til BNN
 
Back
Top