Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jeg synes jeg ser konturene av passasjer- og godsport på hver sin side av teksten, der fenderlisten er brutt.Hei i runden, utifrå bildene eg kunne finne, får Havila sine skip ikkje samme type lasteport som hurtigruten bruker. Noken som har idee eller fakta til konseptet Havila kommer til å bruke for lasting av gods?
Det stemmer nok, er å sjå på dekksplanane og, men godsluken er betydelig smalare enn hos hurtigruten. Derfor eg spør om konseptet.Jeg synes jeg ser konturene av passasjer- og godsport på hver sin side av teksten, der fenderlisten er brutt.
View attachment 6989
I det minste sette inn godsførande skip nordpå!Nu er tydeligvis leveringen av HAVILA POLLUX og HAVILA POLARIS utsatt til fjerde kvartal 2022! Da må Havila vel sørge for å leie inn erstatningsskip.
https://www.cruiseindustrynews.com/cruise-news/cruise-ship-orderbook.html (nederst, efter alle cruiseskipene)
Her kommer det som står i Helgelands Blad angående nye forsinkelser.Diverre bak betalmur
Spitsbergen er jo allerede bestemt at jo skal avløyse dei andre i tur og orden i vinter.Dette begynner å se riktig ille ut!
Lurer på hvor lenge det varer før Det Kgl. Samferdselsdepartement reagerer. Problemet er hvordan man kan løse dette. De skip som Hurtigruten har tatt ut av kystruten; SPITSBERGEN, MAUD, OTTO SVERDRUP og TROLLFJORD er ikke tilgjengelig lenger. Skulle tro at de i tillegg allerede er blitt NIS-registrerte.
Vel, cruisetrafikken er jo det dem virkelig tjener penger på, men for den norske befolkningen derimot, er det viktigast at lokaltrafikken og godstransporten fungerer!Men i tillegg selges det jo cruise for lang tid fremover, med angjeldende skip.
Vel, Havila har jo tilbydt seg å seile 4 skip.Jo, men når de nu har fratatt Hurtigruten fire av elleve turer, kan de jo neppe konfiskere deres skip for å bøte på Havilas falitt.
Her er variant som ikkje står bak betalingsmur;Diverre bak betalmur
Hva skal dem gjøre? Kan ikke Hurtigruten leie ut skip videre pga andre oppdrag for skipene, så har heller ikke dem skip for å sette inn... virkelig låst situasjon.Dette begynner å se riktig ille ut!
Lurer på hvor lenge det varer før Det Kgl. Samferdselsdepartement reagerer. Problemet er hvordan man kan løse dette. De skip som Hurtigruten har tatt ut av kystruten; SPITSBERGEN, MAUD, OTTO SVERDRUP og TROLLFJORD er ikke tilgjengelig lenger. Skulle tro at de i tillegg allerede er blitt NIS-registrerte.
Det var ikke akkurat disse ferjene det sto om sist. Birka er stikker for dypt. Er grunn til at skipene som betjener ruta aldri har gått dypere enn 4,9m.Vel, markedet er fullt av mer eller mindre egnede ferger/skip som de kunne leie inn. F.eks. BIRKA STOCKHOLM (Eckerö-linjen). Nu skal det innrømmes at de fleste tilgjengelige ferger er for store for å kunne betjene kystruten, f.eks. Stena Line's SASSNITZ, som har ligget i Uddevalla siden mai 2020. Men VDS kjøpte jo faktisk en gammel Finlandsferge, ILMATAR. Den gikk riktignok aldri i Hurtigruteleia og var heller ikke noen suksess for VDS.
Godt spørsmål, Castor har ikkje dukket opp på AIS endå, mens Capella er på prøvetur med delvis bra fart.Hvordan går det? Kommer HAVILA CAPELLA og HAVILA CASTOR i rute noen gang?