(+) Havila starter bygging nå - vil seile med erstatningsskip
Har flyttet bygging fra Spania til Tyrkia.www.nord24.no
Har disse skipen akterport varför så liten och smal?är det bara för personbilar?Nokre fleire bilder fra sjøsettinga av desse, i tilfeldig rekkefølge
View attachment 4149
View attachment 4150
View attachment 4151
View attachment 4152
View attachment 4153
View attachment 4154
View attachment 4155
View attachment 4156
View attachment 4157
View attachment 4158
Alle foto: via Havila Kystruten
Hurtigrutekaiene er ikke tilrettelagt for akterport. De fleste nåværende skipene tar personbiler via sideport med heis.Har disse skipen akterport varför så liten och smal?är det bara för personbilar?
Uppfattat,tusen takk för svaret.Hurtigrutekaiene er ikke tilrettelagt for akterport. De fleste nåværende skipene tar personbiler via sideport med heis.
Kanon fina bilder,var du själv på platsen?När blir första skipen färdig för leverans?Nokre fleire bilder fra sjøsettinga av desse, i tilfeldig rekkefølge
View attachment 4149
View attachment 4150
View attachment 4151
View attachment 4152
View attachment 4153
View attachment 4154
View attachment 4155
View attachment 4156
View attachment 4157
View attachment 4158
Alle foto: via Havila Kystruten
Vanligvis er det er ikke is på selve ruten, men mange av skipene har Ice(1C) , antagelig fordi de kan brukes på cruise i Arktis og Antarktis. MS Spitsbergen har ikke isklasse !Jag tänkte bara fråga ,att skipena som kör längs den Norska kusten vad krävs det för isklass?Är medveten om golfströmmen ,men blir det någon is?