Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
01.12.2022 13:47:50
Bognes - Skarberget
Rute 201109 Bognes - Skarberget (fra 1.12.2022): Sambandet er midlertidig stengt grunna teknisk problem med kjørebru på Skarberget.
01.12.2022 14:51:16
Drag - Kjøpsvik
Rute 201108 Drag - Kjøpsvik (fra 1.12.2022): Sambandet vil inntil videre bli driftet med 2 ferjer. De blir avgang kver heile time frå Drag og Kjøpsvik.
Ble bråstopp i Ålesund ser det ut som?Fannefjord forlot Florø i dag tidlig på vei nordover.
Ser ut som samme "type" som "Vannes" har og "Munken" og "Lagatun" hadde når de var nye.Trodde den skulle bli ustyrt med løftebauger?
Fallemen er kuttet ned for å passe til fergeleiene. Det er montert et visir, men beskyttelsen mot sjøvann blir jo akkurat lik sammenlignet med da hun gikk Molde - Vestnes.Trodde den skulle bli ustyrt med løftebauger?
For å korrigiere litt, oppdragsgiver krever at alle hovedfartøy i rutene skal ha samme høyde på fallem. Eg minnes at Lagatun og Munken hadde likens sprøytvisir, men fekk fullverdige løftebauger ganske kjapp.Fallemen er kuttet ned for å passe til fergeleiene. Det er montert et visir, men beskyttelsen mot sjøvann blir jo akkurat lik sammenlignet med da hun gikk Molde - Vestnes.
Regner med at dem oppdaget noko feil, som blei utbedra i Florø. Avstikkeren til Halsa-Kanestraum kan vel tenkes vart brukt til test av ladeteknikken ombord? Søskene hennes går no iallefall der som batterie-hybrid.Nokon som veit kva som er problemet med Fannefjord? Ferja har brukt 10 dagar frå Florø til Kristiansund, inkludert ein retur til verftet og ein avstikkar til Halsa. Det tek si tid å komme til Tysfjord med slik framdrift.
Er ladetårnene på Halsa-Kanestraum kompatible med systemet på Fannefjord?Avstikkeren til Halsa-Kanestraum kan vel tenkes vart brukt til test av ladeteknikken ombord? Søskene hennes går no iallefall der som batterie-hybrid.
Hei, ingen anelse. Har tidlegere prøvd å få svaret på det og om det generellt er tanker rundt det med standard ladeinfrastruktur i ferjesektoren. Etter min oppfattning er det jo rederiene som stiller med ladeutstyret.Er ladetårnene på Halsa-Kanestraum kompatible med systemet på Fannefjord?
Zinus secured a new and important contract for autonomous ferry charging systems
Zinus has secured a new contract for the delivery of autonomous charging systems to two ferry connections in Nordland county and will thus have all the major ferry companies in Norway as end customers.zinuspower.comCavotec signs order to extend leadership in Norwegian e-charging market estimated to be worth EUR 60 million in the next five years
Cavotec has received a repeat order from Fjord1 in Norway – one of the world’s largest operators of e-ferries – to equip two new berths with its next...press.cavotec.com