Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eresfjord hadde i starten en liten periode i gamle Hordaland, men alltid vært tiltenkt Sølsnes-Åfarnes og er tilbake i ruta si etter noen uker med verft opphold.Trodde Eresfjord hadde fast samband på Vestlandet?
Ja jeg misforsto innlegget som at Eresfjord skulle nordoverEresfjord hadde i starten en liten periode i gamle Hordaland, men alltid vært tiltenkt Sølsnes-Åfarnes og er tilbake i ruta si etter noen uker med verft opphold.
Fannefjord har vore på mange seatrail i det siste, men ja, tipper at Sulafjord starter til å begynne med og at Fannefjord kommer seinare.Noen som vet om Fannefjord og kommer seg avgårde til anbudsstart? Eller blir det sånn som det "pleier", at reserven går i starten av et anbud?
Delprosjektleder i Statens vegvesen, Finn Erik Rostad, forteller at det er en del ting som ikke vil være helt på plass til 1. desember, men det skal være mulig å starte opp drift av fergesambandene samtidig som siste rest av jobb som kan gjøres på denne tiden av året gjøres.Hei, kva er egentlig status på ferjekaiane på Bognes - Skarberget? Melshorn og Vardehorn går fortsatt ilag på Drag - Kjøpsvik.
Ingenting om de Melshorn og Vardehorn der. Bare generell opplysninger om de nye ferjene og Glutra var planlagt inn på Hareid-Sulesund som naturgass ferje, men at ble for vanskelig å gjennomføre og nå er bygd om igjen.Avisa Fremover i Narvik har reportasje bak betalingsmur om ferjene som skal inn på Tysfjord. Er det nokon som har tilgang bak muren for å sjå om det står noko om framtida til Melshorn og Vardehorn der??
SkarvikLote har no overtatt for Melshorn på Drag-Kjøpsvik. Melshorn er på kurs sør, destinasjon ukjent.
Det ryktes at Vardehorn kommer til å fortsette ei stund for fjord1, i påvente av at Fannefjord blir klar.View attachment 10943
Mye fergeaktivitet i Tysfjord nå!
Her er MF Tranøy til Bognes, MF Lødingen fra Bognes,
MF Glutra prøvekjører Skarberget,
MF Lote på Drag, MF Vardehorn i Kjøpsvik og MF Sulafjord virrer mellom Drag og Kjøpsvik!
Okey!Det ryktes at Vardehorn kommer til å fortsette ei stund for fjord1, i påvente av at Fannefjord blir klar.
Torghatten og Boreal har jo på ei måte vunnet kampen om mannskapet i første omgangen, då dem har tapt noken ruter til fjord1 og Norled, men samtidig fortsatt er aktive i alle sine ruteområder og dermed hatt mulighet til å fylle på med folk, der det er manko.Okey!
Dem har jo på en måte alt som skal til for å sette i drift f.o.m 01/12? Lote/Glutra på E6 og Sulafjord på "innerfjorden" ?
Mulig dem vil holde Sulafjord som ren backup og evnt leie Vardehorn til Fannefjord kommer i drift?
Leste forøvrig i en avis at dem sliter med å få mannskap, kan være noe der å?
Gode poeng Johannes!Torghatten og Boreal har jo på ei måte vunnet kampen om mannskapet i første omgangen, då dem har tapt noken ruter til fjord1 og Norled, men samtidig fortsatt er aktive i alle sine ruteområder og dermed hatt mulighet til å fylle på med folk, der det er manko.
Beroende på antakelser, antar eg at Vardehorn rein driftsmessig troleg er billigare i drift enn Sulafjord (drivstoff forbruk, mannskapsstørrelse, etc.,...) og derfor blir beholdt i rute fram til Fannefjord er klar.