Passasjer 1
Member
Alder og alder. På Eidsdal - Linge er Harøy frå 2006 ute, og i ruta går Sykkylvsfjord frå 1975 og etterkvart Aukra frå 1978.
Du er absolutt inne på noe her, Nordland Fylke er jo kjent for korte anbud, kort tid mellom tilslag og oppstart. Hvem kan klare å bygge, kjøpe eller renovere noe på 1-2 mnd.. sier ikke at Torghatten er uskyldige, dem har sine problemer og, så kan vi jo alltids diskutere om hvordan og hvorfor.. men setter en stor finger på alt for korte anbud og tid fra nevnte tilslag og oppstart er ett gjentakende problem/utfordring..Torghatten har nok feilspekulert ein del. Men samtidig så er jo fylket heller ikkje uskyldig, med veldig korte anbud og kort periode mellom tilslag og oppstart.
Grunnen med de korte anbudene til Nordland fylkeskommune er vel at de egentlig vil ha inn sine egne fartøy, slik at rederiene bare drifter dem. Sånn som med Liv Grannes og Sigrid Sigurdsdotter feks.Du er absolutt inne på noe her, Nordland Fylke er jo kjent for korte anbud, kort tid mellom tilslag og oppstart. Hvem kan klare å bygge, kjøpe eller renovere noe på 1-2 mnd.. sier ikke at Torghatten er uskyldige, dem har sine problemer og, så kan vi jo alltids diskutere om hvordan og hvorfor.. men setter en stor finger på alt for korte anbud og tid fra nevnte tilslag og oppstart er ett gjentakende problem/utfordring..
Sett opp anbud på 10+2 år, med krav om enten nybygg, eller nyere enn f.eks 2000, alternativt nyere en 1990 og krav om modernisering av HVM og fremdrift (gear eller azi), så skal du se at alle kan få det bedre..
Og Malangen fortsatt i dokk...Forøy - Ågskaret, MF Virak ute av drift, Alternativ rute satt opp og betjenes av MF Melfjord, som også går Jektvik-Kilboghamn, så da er det Forøy-Jektvik-Sørfjorden-Kilboghamn !
Ja, så det der... Noen som vet faktisk årsak til at det tar tid i dokka ? Feil fra THN eller er det Westcon som har hikke denne gangen ?Og Malangen fortsatt i dokk...
Uansett, Torghatten må nok få på plass ferjekapasitet på Helgeland umiddelbart!Ja, så det der... Noen som vet faktisk årsak til at det tar tid i dokka ? Feil fra THN eller er det Westcon som har hikke denne gangen ?
Yepp, bare å bemanne MF Vardehorn og flytte sørover asap!Uansett, Torghatten må nok få på plass ferjekapasitet på Helgeland umiddelbart!
Her destination on AIS is Kingston, Canada, but that's probably a mistake. It's more likely to be Kingston, Jamaica. She is registered in Vanuatu.
Kom seg tydeligvis til kai med hjelp av hurtigbåten. Men ser at sambandet fortsatt er innstillt. Tar tydeligvis lengre tid å få bemanne Sulafjord.Fjord1 med problemer på Tysfjorden i kveldinga, problemer med Fannefjord, Drag-Kjøpsvik.
Sett bilder, dem forsøker å slepe med den lokale hurtigbåten.
Japp, MS Stadda bisto.Kom seg tydeligvis til kai med hjelp av hurtigbåten. Men ser at sambandet fortsatt er innstillt. Tar tydeligvis lengre tid å få bemanne Sulafjord.
Japp, MS Stadda bisto.
Familie så bor med panoramautsikt til det, så fikk bilder fra hele greia..
Men ja, hvorfor bli ikke MF Sulafjord bemannet ?
MF Sigrid har vel ikke farvannsklasse til og gå Hasvik - Loppa det er vel MF Lurøy som er reserve der om ikke dette er endret